Maminka

Katy Youngová | 12. listopadu 2020

Vzácný vitamín D musíme našemu organismu dodat zvenčí, neboť naše tělo si jej neumí vyrobit samo. Spoléhá se proto na náš jídelníček. Na ten je třeba dbát nejen v těhotenství, ale i při kojení.

...

Nedostatek vitaminu D během těhotenství ovlivňuje matku i budoucí zdraví dítěte. Může být rizikovým faktorem k pozdějšímu vzniku řady civilizačních onemocnění. Vitamin D má široké působení v organismu a je velmi důležité jej doplňovat zvláště v zimních měsících, u rizikových skupin po celý rok. Běžně ho naše tělo získává ze slunečního záření, toho je ale v tomto období nedostatek. Dalším bohatým zdrojem déčka je rybí tuk. Ne příliš voňavou „pochoutkou“ na lžičce si jistě z našeho dětství vybaví nejeden z nás.

Jak tedy vitamín D našemu tělu dodat a ještě si pochutnat? Zkuste tučnější ryby jako je losos nebo tuňák. Velké množství ho najdeme třeba i v tresčích játrech. Kromě vitamínů D obsahují ryby také vitamín A, v menším množství vitamíny rozpustné ve vodě (B1, B2, B6 a B12), dále také jod, vápník, omega-3 mastné kyseliny a jsou i cenným zdrojem bílkovin. To vše lidské tělo potřebuje pro správný vývoj a fungování, v období kojení to pak platí dvojnásob. Právě vitamín D a vápník se starají o udržení normálního stavu zubů a kostí, zdravé tuky zajistí správný vývoj mozku a zraku kojence a komplex vitamínů B aktivuje metabolické procesy dítěte a snižuje únavu matky. Proto ryby řadíme k nejzdravějším potravinám a v našem jídelníčku by rozhodně neměly chybět.

Odborníci doporučují konzumaci ryb až několikrát týdně. Ty islandské se navíc vyznačují velmi nízkým obsahem těžkých kovů. A právě tento typ ryb najdete v novém eshopu Boxxi. Rybí boxxi se liší nejen svým složením, ale i množstvím. Je možné objednat boxxi pro jednotlivce, pár či rodinu nebo zvolit boxxi s vlastním výběrem ryb. Kromě tradičních druhů jako treska tmavá, treska obecná, arktický losos a tuňák jsou to i ty méně známé a chuťově velmi zajímavé jako okouník, mořský ďas nebo siven severní. Nechybí ani delikatesy v podobně uzeného lososa či halibuta nebo tresčí játra bohatá na rybí tuk.