Boxxi FAQ

1. Kam je možné produkty z Boxxi dodat?

Až domů - Praha a okolí

Na e-shopu objednané zboží Vám bude doručeno po Praze a okolí ve 2 hodinových závozových oknech. Ve druhém kroku objednávky si vyberte z dostupných termínů. Rozvážíme od časného ráno do pozdního večera. Většinou lze udělat objednávku ještě na ten samý den.

Až domů - do regionů 

Do ostatních míst republiky dle harmonogramu rozvozu, který zjistíte po výběru typu doručení. Na všechny dostupné adresy expedujeme minimálně jednou týdně. 

Zda k Vám Boxxi umíme dopravit, si jednoduše ověříte na našich stránkách - https://www.boxxi.cz/#zadej-adresu 

Do Boxxi Pointů

V rámci ČR je možné objednávku vyzvednout prostřednictvím Boxxi pointů, více v sekci KDE KOUPIT, kam zavážíme každý týden. Odtud je možné si objednané zboží vyzvednout během následujících 6 dnů od obdržení SMS zprávy.

2. Jak mi bude ryba od Boxxi přivezena?

V případě doručení domů po Praze a okolí je mražené zboží uloženo  v polystyrenovém termoboxu spolu se suchým ledem (v závislosti na venkovní teplotě a délce převozu), aby během transportu nestoupla jeho teplota a nebyla znehodnocena kvalita masa.

Regionální rozvoz je realizován naším externím dopravcem pod kontrolovanou teplotou. Z důvodu menšího zatížení životního prostředí  balíme produkty do papírových tašek. Ihned po doručení je ideální vložit mražené produkty do mrazničky.

Suchý sortiment je přepravován zpravidla odděleně od mraženého. Pokud však nehrozí znehodnocení produktu zchlazením a v případě krátkého převozu, se některý sortiment přidá do polystyrenového termoboxu.

3. Jak funguje suchý led a nehrozí nebezpečí popálení?

Suchý led udržuje v boxu konstantní teplotu, aby během dodávky nedošlo k rozmrazení a tím znehodnocení ryb. Suchý led by se měl během přepravy vypařit. Pokud však zákazník objeví v boxu zbytek suchého ledu, v žádném případě na něj nesmí sahat holýma rukama. Vhodné je ho vysypat třeba do dřezu či vany, kde se po chvíli sám vypaří.

4. Jak jsou ryby z e-shopu Boxxi upravené a balené?

E-shop Boxxi nabízí již připravené balíčky zavakuovaných mražených porcí ryb, a to buď v předpřipravených setech, tzv. boxxi, a nebo si lze box sestavit dle svých preferencí a chutí. Více na www.boxxi.cz/ryby.

5. Jak ryby a mořské plody nejlépe skladovat?

Protože je ryba od Boxxi dodávána mražená, je vhodné ji i nadále uchovávat v mrazničce, dokud ji nebudete chtít konzumovat. Trvanlivost mražených produktů je pak přibližně rok a půl od prvního zamrazení.

Speciální produkty, jako např. Kaviár, je potřeba skladovat v chladničce i v neotevřeném stavu. 

6. Jak nejlépe ryby a mořské plody rozmrazit, aby byla zachována ta nejvyšší kvalita?

Rybu nejlépe připravíte ke konzumaci nebo další úpravě postupným rozmrazením, tzn., že ji necháte cca 24 hodin v lednici, případně v pokojové teplotě 1–2 hodiny před zpracováním. Nedoporučujeme ji rozmrazovat pomocí teplé vody nebo mikrovlnné trouby, rybí maso se těmito postupy znehodnotí.

7. Čerstvé vs. mražené ryby – proč Boxxi nedodává svým zákazníkům čerstvé ryby?

Čerstvá ryba je samozřejmě úplně nejlepší pro okamžitou konzumaci nebo i další zpracování. Protože se musí mořské ryby do ČR celkem náročně (a nákladně) dovážet a jejich čerstvost je také časově omezena, Boxxi přináší svým zákazníkům ryby hluboce zamražené bezprostředně po jejich ulovení a zpracování. Metoda IQF čerstvé rybí maso rychle zmrazí při teplotě –60 °C, a tím zůstanou kvalita, nutriční hodnoty, textura i chuť ryby zcela zachovány. Po rozmrazení s rybou můžete nakládat tak, jako by byla čerstvá.

8. Jaká je výhoda mrazení ryb metodou IQF?

Při dodržení správného technologického postupu je mrazení zcela šetrný a bezpečný způsob konzervace potravin. Není tajemstvím, že i špičkoví šéfkuchaři pracují s mraženými rybami, dokonce i při přípravě sushi, které je velmi náročné na čerstvost a kvalitu surovin. Boxxi používá metodu IQF, která čerstvé rybí maso rychle zmrazí při teplotě –60 °C. Kvalita, nutriční hodnoty, textura i chuť zůstanou zcela zachovány. Během procesu zpracování nepřidáváme do ryb nic navíc, žádnou vodu ani aditiva. Gramáž uvedená u jednotlivých porcí je tedy skutečná váha masa. Po rozmrazení masa správným způsobem je po stránce chuťové i výživové srovnatelné s čerstvě ulovenou rybou.

9. Mražené ryby zpravidla obsahují hodně vody. Jak je to s rybami z Boxxi?

Při dodržení správného technologického postupu je mrazení zcela šetrný a bezpečný způsob konzervace potravin. Není tajemstvím, že i špičkoví šéfkuchaři pracují s mraženými rybami, dokonce i při přípravě sushi, které je velmi náročné na čerstvost a kvalitu surovin. My používáme metodu IQF, která čerstvé rybí maso rychle zmrazí při teplotě –60 °C. Kvalita, nutriční hodnoty, textura i chuť zůstanou zcela zachovány. Během procesu zpracování nepřidáváme do ryb nic navíc, žádnou vodu ani aditiva. Gramáž uvedená u jednotlivých porcí je tedy skutečná váha masa. Po rozmrazení masa správným způsobem je po stránce chuťové i výživové srovnatelné s čerstvě ulovenou rybou. Nejlepší způsob, jak se o tom můžete přesvědčit sami, je objednat si naše rybí boxxi.

U některých ryb je a mořských plodů aplikovaná ochranná glazura, která křehké rybí maso chrání před vysušením / spálením mrazem. Jedná se o ledovou krustu aplikovanou na povrch ryby/mořských plodu. Tedy ani zde není žádná voda injektovaná dovnitř. 

10. Průmyslově lovené ryby běžně obsahují velké množství rtuti, antibiotik nebo mikroplastů. Jak je to s rybami nabízenými v e-shopu Boxxi?

Islandské arktické vody jsou velmi čisté. Nejsou kontaminovány nebezpečnými látkami a výskyt těžkých kovů a PCB je prakticky nulový. Také rybí farmy přísně dodržují kvalitativní standardy a do krmiva nepřidávají žádná antibiotika, GMO aj. Zároveň se snaží simulovat co nejpřirozenější podmínky chovu.

11. Odkud pocházejí ryby z islandských vod – z farem, pobřežních vod nebo volného moře?

Lososy a siveny dovážíme ze dvou farem, které jsou na vysoké technologické úrovni, a pro obě platí, že používají výhradně certifikované krmivo, které neobsahuje žádná aditiva, antibiotika aj. Farma Arnarlax chová arktického lososa v šesti oblastech na třech samostatných fjordech. Po každém chovném cyklu se nechá daná oblast „odpočinout“ kvůli regeneraci a znovuvytvoření přirozených podmínek pro další generace lososů. Jikry z domácích líhní plavou ve volně tekoucí vodě z přilehlých studní, odkud proudí nedotčená arktická pramenitá voda po staletí filtrovaná lávovými poli. 

Druhou farmovou rybou v nabídce našeho e-shopu je siven – mimo jiné naše nejoblíbenější islandská ryba. Pochází z farmy Matorka, která jako jediná využívá pro chov sivenů mix geotermální a mořské vody. Ryby zde mají dostatek životního prostoru a velmi přirozené podmínky pro svůj vývoj. Ostatní mořské ryby v naší nabídce, jako jsou tresky, okouník mořský, halibut a další, pocházejí z volného moře. Spolupracujeme s certifikovanými producenty, kteří loví a zpracovávají ryby šetrným a odpovědným způsobem. Každé ráno vyplouvají na moře, kde nahazují na dlouhý vlasec s háčkem, a odpoledne se vracejí do přístavu. Zde jsou ryby téměř okamžitě zpracovány a expedovány na další cestu.

U mořských plodů ctíme stejnou filozofii a vybíráme si velmi pečlivě producenty, kteří splňují naše přísná kritéria kvality. Je to zejména šetrné získávání a zpracování ryby, minumum (ve většině případů žádné) přidané látky a škodlivá Ečka. 

12. Jak je zaručen původ ryb a jeho trasování? 

Původ ryby včetně oblasti jejího ulovení je uveden na každém obalu, a to prostřednictvím označení FAO. Záruka původu a trasovatelnosti ryb leží jednak v certifikaci našich ryb a celého řetězce (od výlovu po dodání) - MSC/ASC, ale především si jako Boxxi zakládáme na tom, že známe veškeré naše spolupracující rybáře, producenty a dodavatele osobně. Mnohokrát jsme byli na farmě Arnarlax, nejednou jsme byli u porcování a balení naší tresky. Dlouhodobý osobní vztah žádným certifikátem nenahradíte

13. Jaké certifikáty mají ryby z e-shopu Boxxi?

Boxxi nakupuje ryby pouze od ověřených a certifikovaných dodavatelů, kteří vlastní tyto certifikáty:

  • ASC - světová certifikace udržitelného a šetrného farmování ryb a trasovatelnosti produktu
  • MSC – Marine Stewardship Council je světová certifikace o udržitelnosti produkce a trasovatelnosti produktu
  • IFS Broker byl vytvořen, aby zajistil bezpečnost a kvalitu produktů vyplňujících mezeru mezi výrobou a distribucí. Norma kontroluje zúčastněné strany, aby zajistily, že ve svých službách provedly vhodná opatření, a aby jejich dodavatelé pracovali v souladu s požadavky na bezpečnost a kvalitu produktů.
  • FOS - naši tuňáci nesou hrdě označení Friends of seas a zároveň dolphin safe

14. Splňují ryby nabízené v e-shopu Boxxi všechny podmínky pro udržitelný a obnovitelný rybolov?

V našem e-shopu nabízíme kvalitní ryby od producentů, kteří striktně dodržují mezinárodní standardy udržitelného rybolovu. Kvalitu rybího masa ovlivňuje i to, jak je ryba lovena. Záměrně si vybíráme rybáře, kteří chytají tradičně, na dlouhý vlasec s háčkem, a týž den se vracejí s úlovkem do přístavu. Tam ryby okamžitě zpracují. U farmových ryb je pro nás zcela zásadní přirozený způsob chovu a krmení bez GMO, antibiotik či růstových aditiv.

15. Jak je to s ekologickou stopou v rámci dovozu ryb z Islandu a jiných oblastí rybolovu do ČR?

Naše ryby se zpracovávají téměř okamžitě po ulovení. Většinou ručně, případně s použitím nejmodernějších a nejšetrnějších technologií. Rybí filety jsou následně zavakuovány a zmrazeny metodou IQF, což je šokové zmrazení při –60 °C. Díky tomu si ryba zachová stoprocentní kvalitu. Zmražené rybí filety se zabalí a připraví k expedici. První část cesty plují lodí a pak pozemní dopravou až do našeho Boxxi housu v pražských Nuslích. Vzhledem k tomu, že jsme schopni přivést velké obejmy najednou, je ekologická stopa našich ryb nižší, než v případě ryb čerstvých.

16. Jak často si produkty z moře na talíři dopřát?

Lékaři a odborníci na výživu doporučují rybu konzumovat 1–2krát týdně. S Boxxi můžete mít kvalitní mořskou rybu vždy po ruce.

17. Jak postupovat pro objednání produktů z Boxxi

Pokud si nejste jisti, jestli je Vaše adresa na mapě rozvozu, ověřte si nejprve závoz zde: https://www.boxxi.cz/#zadej-adresu 

Když Vám nákup umíme zavézt domů, tak jste si právě odfajfkli první krok na cestě ke zdraví z moře :) Na stránce e-shopu si vyberte zboží, které Vás láká. Mějte na paměti, že veškeré naše produkty jsou trvanlivém a to za využití přírodních způsobů konzervace - mrazem, zavařením atd. Je proto vhodné se zbožím z Boxxi předzásobit, zajistit si tak přísun vitamínů, které mořské produkty obsahují, a ušetřit za dopravné. 

18. Kolik stojí doprava? 

Pro rozvoz po Praze je doprava ZDARMA při objednávce nad 2000,-, jinak za poplatek 99,- Kč. 

Pro vnější část Prahy a regionální rozvoz neplatíte dopravné při nákupu nad 3000,- Kč, jinak též 99,- Kč. 

19. Jak mám postupovat v případě, že dovezená ryba od Boxxi neodpovídá deklarované kvalitě?

V případě, že máte pochybnosti o kvalitě dodaného produktu, kontaktujte neprodleně zákaznickou linku Boxxi (zakaznik@boxxi.cz nebo na telefonu +420 607 300 995). Tím, že se jedná o mražené produkty, je potřeba s nimi i správně zacházet, aby nedošlo k jejich znehodnocení – tzn. je po doručení i nadále uchovávat v mrazničce, dokud je nebudete chtít konzumovat. Trvanlivost mražených ryb je pak přibližně rok a půl od prvního zamrazení.

20. Jak mám postupovat, není-li má objednávka v pořádku nebo kompletní?

V případě, že zaznamenáte nesrovnalosti ve své objednávce, kontaktujte nás co nejdříve na zákaznické lince (zakaznik@boxxi.cz nebo na telefonu +420 607 300 995) a domluvíme se na nápravě. 

21. Jak mám postupovat pro změnu termínu doručení?

V případě rozvozu po Praze a okolí Vám rádi maximálně vyjdeme vstříc a bude-li to možné, termín pro Vás přenastavíme ještě v den závozu. V případě regionálních tras můžeme měnit den doručení jen do doby expedice na přepravní depo (tzn. 1-2 dny před plánovaným závozem). Kontaktujte prosím co nejdříve naši zákaznickou linku telefonicky (+420 607 300 995) nebo e-mailem (zakaznik@boxxi.cz), ať změny lze ještě provést. 

Dále už je zásilka a její doručení v rukách přepravní společnosti. Zákazník je informován dopravcem v předvečer závozu s konkrétním časem doručení. Termín je možné s dispečerem v případě nutnosti upravit.