Boxxi FAQ

Co myslíme, když říkáme „Jen lepší jídlo“?

Je pro nás absolutní prioritou a zároveň přirozeností stravovat se tak, abychom jednak naše tělo obohacovali hodnotnými látkami a naopak jej nezatěžovali průmyslovými produkty s umělými přísadami, a také abychom dbali o co nejvíce lokální produkci či smysluplně blízkou, která tolik nezatěžuje naši planetu.  

Čím dokážete vyšší kvalitu produktů?

Nejlepším důkazem pro Vás bude samotná chuť, ale rozumíme, že pro rozhodnutí o nákupu člověk potřebuje i racionální odůvodnění. 

Při výběru produktů na náš e-shop se striktně držíme naší filosofie:

  • Produkty mají prokazatelný původ a autentický příběh, který vyzdvihuje malé výrobce, jejich poctivou práci a péči, se kterou k výrobě přistupují.
  • U čerstvých produktů dbáme o prokazetelnou čerstvost (např. deklarované datum výlovu u ryb), u trvanlivých produktů pak upřednostňujeme takové, které vznikají tradičními i inovativními a hlavně šetrnými způsoby konzervace (šokové zmražení, zavařování aj.).

Mnoho produktů se také pyšní nezávislými oceněními a světově uznávanými certifikacemi. Více o nich na našem blogu.  

Jak k Vám lepší jídlo dovezeme?  

Osobní odběr a přímý nákup zboží je v současnosti možný jen v našem Boxxi house, Mojmírova 4, Praha 4, během otevírací doby

Až domů – Praha a okolí

Na e-shopu objednané zboží Vám bude doručeno po Praze a okolí ve dvouhodinových závozových oknech, od ranních po večerní. Ve druhém kroku objednávky si vyberte z dostupných termínů. Většinou lze udělat objednávku ještě na ten samý den.

Až domů – do regionů

Do ostatních míst republiky dle harmonogramu rozvozu, který zjistíte po výběru typu doručení. Na dostupné adresy expedujeme většinu zboží v nabídce, minimálně jednou týdně.

Zda k Vám Boxxi umíme dopravit, si jednoduše ověříte na našich stránkách - https://www.boxxi.cz/#zadej-adresu  

Jak postupovat pro objednání produktů z Boxxi

Na webu e-shopu www.boxxi.cz začněte zadáním adresy, na kterou si přejete nákup zavézt, a začněte vybírat produkty z naší nabídky. Podle vybrané adresy se zobrazí nabídka, kterou je možné doručit na zvolenou adresu.

Na čerstvost nejcitlivější produkty je možné objednat pro rozvoz v Praze nebo vyzvednout v našem Boxxi house v Nuslích.

Kolik stojí doprava?

Pro rozvoz po Praze je doprava ZDARMA při objednávce nad 2 000 Kč, jinak za poplatek od 99 Kč. Minimální výše objednávky pro zónu Praha 1 (PSČ 1xx xx) je 500 Kč, pro zónu Praha 2 (PSČ 2xx xx) je minimální výše objednávky 1 000 Kč.

Pro vnější část Prahy a regionální rozvoz neplatíte dopravné při nákupu nad 1 500 Kč, jinak též od 99 Kč. Minimální výše objednávky je v tomto případě 1 000 Kč.

Na většinu adres v ČR vám zavezeme produkty, které jsou trvanlivé, a to za využití přírodních způsobů konzervace – mrazem, zavařením atd. Doporučujeme se zbožím z Boxxi předzásobit, zajistit si tak přísun vitamínů, které (nejen mořské) produkty obsahují, a zároveň ušetřit na dopravném. 

Proč některé produkty mají pevnou cenu a jiné cca?

Produkty, které nemají pevnou cenu, jsou zároveň produkty s variabilní váhou. Jedná se o tu část sortimentu, u které se cena vypočítá z konkrétní velikosti a gramáže, která se liší kus od kusu. Je tomu tak například v případě másla nebo ryb. Variabilní váha je zpravidla také ukazatelem poctivosti a ručního zpracování produktu.

Co je to předautorizace platby a jak funguje?

U části sortimentu, jako je například máslo nebo ryby, se liší velikost a gramáž kus od kusu. Tyto produkty mají tedy variabilní váhu a zároveň pohyblivou cenu. Při nákupu se na kartě nejprve zablokuje maximální částka za dané zboží a následně se strhne reálná částka odpovídající konkrétním parametrům.

Jak zajistíte správné podmínky pro převoz chlazeného a mraženého zboží?

Pro rozvoz pro Praze a okolí využíváme silného logistického partnera Liftago, který zajistí doručení po Praze a okolí do 2 hodin. Díky uchování zboží v polystyrenových boxech je chlazené i mražené zboží uchováno bezpečně od vyzvednutí v Boxxi až po doručení na vaši adresu.

Regionální rozvoz je realizován naším externím dopravcem pod kontrolovanou teplotou. Abychom u produktů zachovali požadovanou kvalitu, nerozvážíme čerstvý (netrvanlivý) sortiment do vzdálenějších regionů. Mražená část objednávky je balena do polystyrenového boxu se suchým ledem a ten umístěn do kartonové krabice. Ihned po doručení je ideální vložit mražené produkty do mrazničky, chlazené zboží do chladničky.         

V případě doručení mraženého zboží po Praze a okolí je zboží uloženo v polystyrenovém termoboxu spolu se suchým ledem (v závislosti na venkovní teplotě a délce převozu), aby během transportu nestoupla jeho teplota a nebyla znehodnocena jeho kvalita.

Suchý sortiment je přepravován zpravidla odděleně od mraženého. Pokud však nehrozí znehodnocení produktu zchlazením a v případě krátkého převozu, se některý sortiment přidá do polystyrenového termoboxu.

Jak funguje suchý led a nehrozí nebezpečí popálení?

Suchý led udržuje v boxu konstantní teplotu, aby během dodávky nedošlo k rozmrazení a tím znehodnocení mražených výrobků. Suchý led by se měl během přepravy vypařit. Pokud i tak objevíte v boxu zbytek suchého ledu, v žádném případě na něj nesahejte holýma rukama. Vhodné je ho vysypat třeba do dřezu či vany, kde se po chvíli bezpečně vypaří. 

Jak zakoupené produkty nejlépe skladovat?

Trvanlivost mražených produktů je přibližně rok a půl od data prvního zamrazení, které je uvedeno na obalu. Pro zachování kvality je důležitá konstantní teplota -18 °C a nižší. V mrazácích určených pro domácnosti se teplota pohybuje mezi -8 a -12 °C, proto doporučujeme produkty zpracovat během 1-2 měsíců.

Chlazené a trvanlivé výrobky skladujte vždy podle instrukcí na etiketě. U čerstvých produktů je správná skladovací teplota naprosto zásadní pro zachování maximální kvality po celou dobu deklarované doby bezpečné spotřeby (viz. Spotřebujte do na etiketě výrobku).

Jak nejlépe mražené produkty rozmrazit, aby byla zachována ta nejvyšší kvalita?

Mražené produkty nejlépe připravíte ke konzumaci nebo další úpravě postupným rozmrazením, tzn., že je necháte cca 12 hodin v lednici. Pokud spěcháte, můžete balíček umístit do misky se studenou vodou a pár hodin počkat. V extrémním případě můžete nechat povolit v pokojové teplotě 1–2 hodiny před zpracováním.

Nedoporučujeme mražené výrobky rozmrazovat pomocí teplé vody nebo v mikrovlnné troubě. Maso, ryby a mořské plody se těmito postupy znehodnotí. 

Jak mám postupovat v případě, že dovezené zboží od Boxxi neodpovídá deklarované kvalitě?

V případě, že máte pochybnosti o kvalitě dodaného produktu, kontaktujte co nejdříve zákaznickou linku Boxxi (zakaznik@boxxi.cz nebo na telefonu +420 607 300 995). Budeme rádi také za pořízení foto-/videodokumentace zboží, která nám pomůže při řešení situace.

V případě mražených produktů je potřeba s nimi i správně zacházet, aby nedošlo k jejich znehodnocení – tzn. je po doručení i nadále uchovávat v mrazničce, dokud je nebudete chtít konzumovat. Podobně je tomu u chlazených produktů, které je potřeba nadále chladit. Trvanlivost mražených ryb je pak přibližně rok a půl od prvního zamrazení. 

Jak mám postupovat, není-li má objednávka v pořádku nebo kompletní?

Všimnete-li si nesrovnalostí včas, je možné objednávku řidiči ihned vrátit a co nejdříve kontaktovat naši zákaznickou linku (zakaznik@boxxi.cz nebo na telefonu +420 607 300 995). Také v případě, že už jste objednávku převzali, nás kontaktujte a společně se domluvíme na nápravě. V případě znehodnoceného nebo poškozeného zboží budeme rádi za pořízení foto-/videodokumentace, která nám pomůže při řešení situace. 

Jak mám postupovat pro změnu termínu doručení?

V případě rozvozu po Praze a okolí Vám rádi maximálně vyjdeme vstříc a bude-li to možné, termín pro Vás přenastavíme ještě v den závozu. V případě regionálních tras můžeme měnit den doručení jen do doby expedice na přepravní depo (tzn. 1-2 dny před plánovaným závozem). Kontaktujte prosím co nejdříve naši zákaznickou linku telefonicky (+420 607 300 995) nebo e-mailem (zakaznik@boxxi.cz), ať změny lze ještě provést.

Dále už je zásilka a její doručení v rukách přepravní společnosti. Zákazník je informován dopravcem v předvečer závozu s konkrétním časem doručení. Termín je možné s dispečerem v případě nutnosti upravit.  

Co to znamená, když je uvedeno, že daný produkt je „Na cestě“?

Produkt označený jako Na cestě je výrobek, který je vyprodaný, ale v blízké době očekáváme jeho opětovné naskladnění. Na takovém produktu si můžete v zobrazeném detailu nastavit funkci Hlídací pes, který Vás upozorní informačním emailem, jakmile bude produkt opět Skladem a k objednání. 

Proč některé produkty nelze objednat?

Po zadání adresy a ověření PSČ zde: https://www.boxxi.cz/#zadej-adresu se v nabídce zobrazují produkty, které jsou dostupné k doručení na zadanou adresu. Produkty, které se zobrazují jako nedostupné, nejsou z důvodu trvanlivosti a/nebo složité logistiky pro zvolenou adresu k dispozici.

Jak poznám produkty, které mi domů nedoručíte?

Produkty, které nedoručujeme na vaši adresu, jsou po zadání vaší adresy na konci nabídky a „zašedlé“ – neaktivní. Zpravidla je to tak z důvodu zachování čerstvosti zboží, která u části sortimentu nelze zaručit při transportu do vzdálenějších lokalit.

Prodáváte na Boxxi i ryby?

Na e-shopu (i na prodejně v Praze) nabízíme jak čerstvé ryby, tak ryby hluboce zmrazené metodou IQF (šokově při teplotě –60 °C), v podobě již připravených porcí. Více o našich rybách se dozvíte zde, případně v detailu každého produktu. 

Mražené ryby zpravidla obsahují hodně vody. Jak je to s rybami z Boxxi?

Při dodržení správného technologického postupu je mrazení zcela šetrný a bezpečný způsob konzervace potravin. Není tajemstvím, že i špičkoví šéfkuchaři pracují s mraženými rybami, dokonce i při přípravě sushi, které je velmi náročné na čerstvost a kvalitu surovin. My používáme metodu IQF, která čerstvé rybí maso rychle zmrazí při teplotě –60 °C. Kvalita, nutriční hodnoty, textura i chuť zůstanou zcela zachovány. Během procesu zpracování nepřidáváme do ryb nic navíc, žádnou vodu ani aditiva. Gramáž uvedená u jednotlivých porcí je tedy skutečná váha masa. Po rozmrazení masa správným způsobem je po stránce chuťové i výživové srovnatelné s čerstvě ulovenou rybou.

U některých ryb a mořských plodů je aplikovaná ochranná glazura, která křehké rybí maso chrání před vysušením / spálením mrazem. Jedná se o ledovou krustu aplikovanou na povrch ryby /mořských plodů. Tedy ani zde není žádná voda injektovaná dovnitř. 

Průmyslově lovené ryby běžně obsahují velké množství rtuti, antibiotik nebo mikroplastů. Jak je to s rybami nabízenými v e-shopu Boxxi?

U veškerých produktů si původ a způsob produkce velmi pečlivě hlídáme a u ryb, které stály u zrodu našeho e-shopu, jsme ještě o něco přísnější, neboť celosvětově jsou ryby bohužel ve většině získávány neeticky a bezohledně vůči oceánům. V naší nabídce najdete prověřené a certifikované producenty, jádro našeho rybího sortimentu tvoří ryby islandské. Arktické vody kolem Islandu jsou nejčistší na světě, nejsou kontaminovány nebezpečnými látkami a výskyt těžkých kovů a PCB je prakticky nulový. Také rybí farmy přísně dodržují kvalitativní standardy a do krmiva nepřidávají žádná antibiotika, GMO aj. Zároveň se snaží simulovat co nejpřirozenější podmínky chovu. Proto zde není podstatné kritérium rozlišování mezi rybou lovenou a farmovanou.

 

Na vašem soukromí nám záleží

Potřebujeme Váš souhlas s použitím souborů cookies, abychom Vám mohli lépe přizpůsobit webové stránky a usnadnit jejich používání. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s uložením cookies do Vašeho prohlížeče, díky kterým využijete potenciál webu naplno. Podrobnosti najdete na stránce "Informace o cookies".